pondělí 10. listopadu 2014

Krátký druhý život Bree Tannerové

Jelikož knihy od Stephenie Meyerové mám moc ráda, rozhodla jsem se po sáze Stmívání přečíst i tuto knihu (už je to docela dávno co jsem jí četla, ale nedávno jsem si jí opět přečetla - nemám co číst :D ). Bree byla novorozená upírka, která se objevila ve třetím díle ságy Stmívání - Zatmění. Kdo viděl film, má možnost si jí vybavit - nechtěla s Cullenovými bojovat a ti se jí chtěli poté ujmout, ale Jane to nedovolila a tak byla Bree zničena.


Kniha vypráví právě její příběh - od doby co se stala upírem až po její konec, proto také "krátký druhý život"
Není to složitý příběh, ale je krásně vyprávěný, autorce se podařilo vžít do její kůže - od žízně po mnoho zajímavých odhalení, například že slunce nepálí ...
Příběh začíná na lovu, na který jí Riley poslal s bandou pitomců a jedním záhadným starším upírem Diegem. Bree se k Diegovy připojí a jdou lovit pouze spolu, při tom zjišťují, že si docela rozumí, Bree je ostražitá, ale pomalu mu začíná věřit.
Zjišťujeme, že Riley všem napovídal spoustu nesmyslů (samozřejmě zasazené do celé ságy) - jako že upír na slunci shoří, mohou být probodnuti dřevěným kolíkem atd. Když se vrací nad ránem domů, zjišťují že jejich základna už jaksi není a oni nevědí kam se ostatní poděli, musejí se ale schovat před sluncem, Diego Bree ukáže svůj úkryt (v jeskyni, ke které se doplave pod mořem), postupně spolu o všem debatují, přijdou na to, že spousta věcí nesouhlasí, například pokud mají být jako upíři ve filmech a knihách, měli by přes den spát s rakvích, oni ale nikdy nespí ... Diego je velký experimentátor a tak si zkouší probodnout ruku dřevem - to se ale o jeho kůži rozdrtí, po čase přijdou i na to, že na slunci neshoří, ale září.
Vše jim začne být velice podezřelé, rokují o tom k čemu je Riley a "ona" (Victoria) potřebují, proč mají zabít rodinu (Cullenových) atd.
Po návratu se tímto vším dále zabývají, Diego Rileyho sleduje a chce si s ním promluvit (jsou docela přátelé) ... takto pokračuje celý příběh, jednou se ale Diego nevrátí a Riley řekne Bree, že spolu mluvili, vše si řekli a Diego se k ní připojí. Nastane den, kdy se mají vydat na cestu, na boj. Riley jim řekne, že je zvláštní den, kdy mohou vyjít na slunce a neshoří, pouze budou zářit. Bree stále očekává Diega, pomalu dojdu až na místo místo boje, ale Bree bojovat nechce, navíc si postupně vše uvědomila - Diego se neobjeví, je mrtví a zabil ho Riley.
Jak to s nebohou Bree skončí je bohužel jasné, Jane jí "vyslechne" a poté nechá zničit. Tak končí její krátký druhý život ...

I ve filmu mi jí bylo líto, ale když jsem si přečetla její příběh, bylo mi líto o to více, strašně jsem jí a Diegovi fandila a přáli si, aby spolu utekli, bohužel bylo jasné že to takto neskončí.

Kniha mě bavila, byla hezky a čtivě napsaná, není nijak dlouhá, já jí přečetla za jeden volný den. Samozřejmě víme jak vše dopadne, ale je hezké pozorovat život novorozeného upíra, který nemá takové láskyplné zázemí a schopnosti jako měla Bella, navíc máme možnost pozorovat jak odhaluje život upírů, ten pravý, ne který jim napovídal Riley a jak odhalují celé spiknutí.
Pokud máte Stmívání rádi, je to fajn kniha na přečtení a relexaci :)





2 komentáře:

  1. To je jediná kniha ktorú som od nej prečítala, trvalo mi to pomerne krátko ale bola celkom fajn ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano je celkem krátká, ale ono se to ani moc natahovat nedá, jinak by to nebyl krátký druhý život :)

      Vymazat

Moc Vám děkuji za komentáře :) ♥